Συμβουλές για γονείς

Η γεύση της Σαρακοστής!

ΕκτύπωσηΕκτύπωση

κοριτσάκι χαμογελάει

Κάθε γιορτή στην Ελλάδα έχει τη δική της ξεχωριστή γεύση. Γλυκά, κουλουράκια,νηστίσιμα εδέσματα και ξεχωριστά φαγητά, όλα περιμένουν την σειρά τους για να μπουν στον τραπέζι μας και να τα απολαύσουμε. Και βέβαια όλα με την σειρά τους και το καθένα ξεχωριστά, έχουν μια ιδιαίτερη θέση στην καρδιά, στις αναμνήσεις και στην ζωή μας.

Ανάλογα με την εποχή, αλλάζουμε τις διατροφικές μας συνήθειες και επίσης προσαρμόζουμε το μενού της οικογένειάς μας κατάλληλα.

Η μεγαλύτερη ίσως αλλαγή στο μενού, γίνεται κατά την διάρκεια της Σαρακοστής, όταν πολλοί από εμάς εκμεταλευόμαστε την ευκαιρία και τρώμε περισσότερα λαδερά φαγητά, περισσότερα όσπρια και λαχανικά,  και αποκλείουμε το κρέας και τα γαλακτοκομικά από το καθημερινό μας τραπέζι.

Άλλοι νηστεύουν περισσότερο και άλλοι λιγότερο, άλλοι το βρίσκουν ως μια ευκαιρία αποτοξίνωσης  και άλλοι όπως οι...μαμάδες, το βρίσκουν ως ευκαιρία να αποκτήσει η οικογένεια πιο υγιεινές συνήθειες διατροφής. Και τι καλύτερο από το να εντάξουν περισσότερο τα όσπρια, το ρύζι, τις πατάτες και τα δημητριακά,στο οικογενειακό μενού.

Η παράδοση μας έχει κληροδοτήσει εξαιρετικές επιλογές και εξαιρετικές συνταγές. Βέβαια, ο αποκλεισμός των δύο βασικών ομάδων τροφίμων (γαλακτοκομικών και κρέατος) από το διαιτολόγιο, μπορεί να δημιουργήσει πιθανές ελλείψεις σε βασικά θρεπτικά συστατικά που είναι απαραίτητα για την ομαλή λειτουργία του οργανισμού, τόσο των ενηλίκων όσο και των παιδιών.

Γι αυτό και χρειάζεται να είμαστε προσεκτικοί στους συνδυασμούς των ομάδων τροφών, ώστε κανένα απαραίτητο συστατικό να μην λείψει από τον  οργανισμό μας, τις ημέρες που νηστεύουμε.

 

Σε αυτό ακριβώς το σημείο όλες οι γυναίκες γνωρίζουμε πολύ καλά ότι χρειαζόμαστε βοήθεια. Ένα σύμμαχο, με άλλα λόγια, που θα συμπληρώσει το φαγητό μας και θα προσφέρει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά στοιχεία που στερείται ο οργανισμός μας.

 

Σύμμαχός μας το Μακεδονικό Ταχίνι!

Το Μακεδονικό Ταχίνι είναι 100% αλεσμένο σουσάμι, με αποτέλεσμα να διατηρεί ακέραια όλα τα ευεργετικά συστατικά του πολύτιμου αυτού σπόρου. Είναι πλούσιο σε πρωτεΐνες, αντιοξειδωτικές ουσίες  και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα και  προσφέρει απλόχερα όλα τα θρεπτικά στοιχεία που μας είναι απαραίτητα. Παράλληλα, η υπεροχή του ελληνικού αυτού σούπερ τροφίμου σε ασβέστιο και σίδηρο το καθιστά απαραίτητο διατροφικό συμπλήρωμα ενώ οι πρωτεΐνες που περιέχει, αν και φυτικής προέλευσης, είναι υψηλής βιολογικής αξίας και υπερτερούν σε σχέση με άλλες πρωτεΐνες ζωικής προέλευσης, που συνήθως έχουν χαμηλή απορροφησιμότητα από τον οργανισμό.

 

Κάθε φορά που το επιλέγουμε, είτε ως μέρος ενός δυναμωτικού πρωινού σε συνδυασμό με μια κουταλιά μέλι πάνω σε μια φέτα ψωμί  ή σε κέικ και μπισκότα αντί για βούτυρο ή μαργαρίνη, ακόμα και στον καφέ ή το τσάι αντί για μέλι, παίρνουμε τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά για μια πιο υγιεινή διατροφή.

 

Μικρές συμβουλές υγείας!

Και επειδή οι καλές συνήθειες δεν πρέπει να περιορίζονται μόνο στην περίοδο της Σαρακοστής αλλά να εφαρμόζονται καθόλη τη διάρκεια του χρόνου, σας θυμίζουμε κάποια σημαντικά θέματα για την υγεία:

Καταναλώστε λιγότερα αναψυκτικά και περιορίστε τα κέικ, τα μπισκότα, τα παγωμένα επιδόρπια και άλλες τροφές, πλούσιες σε επεξεργασμένη ζάχαρη.

Πίνετε πάρα πολύ νερό. Μην ξεχνάτε την σημαντικότητα του νερού στην καθημερινή ζωή.

Μειώστε το αλάτι, στις τροφές που καταναλώνετε.

Περάστε χρόνο στην ύπαιθρο, κάντε βόλτες και γυμναστείτε, έστω και με απλό περπάτημα.

Έχετε μαζί σας κάποιο υγιεινό  σνακ, σε περίπτωση που πεινάσετε εκτός σπιτιού.

category: 
happy baby