Συμβουλές για γονείς

Επιλόχεια τριχόπτωση

ΕκτύπωσηΕκτύπωση

γυναίκα ξεκουράζεταιΗ όψη των μαλλιών έχει μεγάλη σημασία για κάθε γυναίκα. Αν στην εγκυμοσύνη διαπιστώσατε ότι τα μαλλιά σας έδειχναν πιο πλούσια, στη λοχεία ίσως και να απογοητευτείτε…παροδικά!

 

Η τριχόπτωση είναι ένα φυσιολογικό φαινόμενο, που λίγο έως πολύ όλες οι γυναίκες έχουν ζήσει. Η επιλόχεια τριχόπτωση είναι ένα στάδιο που βιώνουν οι περισσότερες γυναίκες μετά τον τοκετό και δεν αποτελεί μια μόνιμη απώλεια των μαλλιών. Μετά την γέννηση του μωρού, πολλά απ’ αυτά τα μαλλιά σταματούν να μεγαλώνουν και προχωρούν στη φάση ανάπαυσης, όπου παραμένουν για 2 με 3 μήνες. Όταν ο κύκλος των μαλλιών ξαναρχίσει μαλλιά επανέρχονται στη φάση ανάπαυσης και οι παλιές τρίχες πέφτουν όλες μαζί. Η ποσότητα της τριχόπτωσης διαφέρει από γυναίκα σε γυναίκα και μερικές γυναίκες παρατηρούν μεγαλύτερη τριχόπτωση απ’ ότι άλλες. Αν ήδη υπάρχει μια τάση κληρονομικού αραιώματος των μαλλιών στην οικογένεια, η τριχόπτωση μπορεί να είναι πιο έντονη μετά την γέννηση του παιδιού. Η επιλόχεια τριχόπτωση διαρκεί δυο με τρείς μήνες και μετά αρχίζουν να ξαναμεγαλώνουν τα μαλλιά. Στις περισσότερες γυναίκες, τα μαλλιά επιστρέφουν στην κατάσταση που ήταν πριν την εγκυμοσύνη.

 

Το γνωρίζατε;

Σε κανονικά επίπεδα 100.000 τρίχες μεγαλώνουν στο κεφάλι σας και συνήθως 50-100 τρίχες πέφτουν καθημερινά χωρίς να είναι κάτι αφύσικο.

 

Πού οφείλεται;

Κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης πολλές γυναίκες παρατηρούν την πύκνωση των μαλλιών τους. Αυτό οφείλεται στα αυξημένα ποσοστά ορμονών που κάνουν τα μαλλιά να είναι πιο γερά και υγιή, καθώς μεγαλώνουν πολύ περισσότερο απ’ ότι κανονικά. Οι αυξημένες ορμόνες, άλλωστε, συντελούν ώστε η έγκυος να παρατηρήσει αλλαγές τόσο στο δέρμα της όσο και σε πολλά άλλα μέρη του σώματός της. Τρεις έως έξι μήνες μετά τον τοκετό, όμως, καθώς οι ορμόνες επιστρέφουν στα κανονικά επίπεδα, θα παρατηρήσετε μια αύξηση της τριχόπτωσης, που μπορεί να διαρκέσει έως και 6 μήνες. Η έντονη αυτή τριχόπτωση υποχωρεί σταδιακά, Εάν, όμως, συνεχίζεται, τότε θα πρέπει να συμβουλευτείτε τον δερματολόγο σας.

 

Πώς αντιμετωπίζεται;

Η επιλόχεια τριχόπτωση δεν χρειάζεται κάποια ιδιαίτερη θεραπεία, αφού πρόκειται για μια προσωρινή αλλαγή του κύκλου ανάπτυξης των μαλλιών λόγω ορμονικών αλλαγών κατά την εγκυμοσύνη. Αυτό που πρέπει να προσέξετε, όμως, είναι ότι με το υπερβολικό βούρτσισμα αφαιρούνται εύκολα τα μαλλιά και θα επιταχυνθεί η τριχόπτωση.

 

Περί διατροφής…και μαλλιών!

Όσο και αν σας ακούγεται παράδοξο, τα μαλλιά σας έχουν και αυτά τις δικές τους, διατροφικές προτιμήσεις! Τι σημαίνει αυτό; Ότι μια ισορροπημένη διατροφή, πλούσια σε θρεπτικά συστατικά, όπως υδατάνθρακες, πρωτεΐνες, βιταμίνες και άλλα ιχνοστοιχεία, είναι απαραίτητη για να βοηθήσει τα μαλλιά σας. Για την καλή υγεία της τρίχας απαραίτητα συστατικά είναι ο ψευδάργυρος, ο σίδηρος, η κυστίνη, το μαγνήσιο και το σύμπλεγμα των βιταμινών Β. Παρακάτω θα βρείτε ένα ενδεικτικό μενού, που θα βοηθήσει τα μαλλιά σας. Σε κάθε περίπτωση, όμως πριν προβείτε σε οποιαδήποτε αλλαγή σχετικά με τη διατροφή σας, συμβουλευτείτε απαραίτητα το γιατρό σας.

 

Διατροφικό μενού

Πρωινό

  • 1 ποτήρι γάλα ή 1 γιαούρτι άπαχο, δημητριακά ολικής άλεσης, 1 μικρή μπανάνα

Ενδιάμεσο σνακ

  • 1 ποτήρι φρέσκο χυμό πορτοκάλι ή γκρέιπ- φρουτ ή 2 μικρά καρότα ή 1 μήλο και 1 αχλάδι

Μεσημεριανό

  • Κοτόπουλο ή μπριζόλα μοσχαρίσια ή ψάρι ή γαρίδες ψητές/βραστές, μαγειρευμένα με ελαιόλαδο και κομμάτια ντομάτας, πατάτας, καρότου και κρεμμυδιού
  • 2 κούπες πράσινα λαχανικά, όπως σπανάκι, μπρόκολο, ραδίκια ή μαρούλι με ελαιόλαδο και sauce βινεγκρέτ ή λεμόνι
  • 1 φέτα ψωμί ολικής άλεσης
  • 1 ποτήρι πράσινο τσάι

Απογευματινό σνακ

  • 1 μήλο και λίγα αμύγδαλα ή 1 μπανάνα μικρή και λίγα καρύδια ή 1 ποτήρι γάλα άπαχο και 1 αχλάδι

Βραδινό

  • ½ φιλέτο στήθος κοτόπουλου, με ½ κούπα καστανό ρύζι ή ½ κούπα πουρέ πατάτας
  • 1 κούπα λάχανο και καρότο και 1 αβγό ή κουνουπίδι βραστό και λαχανάκια Βρυξελλών με ελαιόλαδο και sauce βινεγκρέτ
  • 1 ποτήρι κόκκινο κρασί ή ποτήρι πράσινο τσάι.

Tips για υγιή μαλλιά

  • Ενισχύστε το λούσιμο των μαλλιών σας με μάσκα και conditioner, καθώς και συστατικά όπως ελαιόλαδο jojoba και πρωτεΐνες ρυζιού.
  • Αποφύγετε τη συχνή χρήση σαμπουάν για έντονο βαθύ καθαρισμό, καθώς δεν ενυδατώνουν επαρκώς τα μαλλιά σας.
  • Προσθέστε μια κρέμα serum λάμψης με προβιταμίνη Β5, που τρέφει την τρίχα από τη ρίζα και της χαρίζει απίστευτη λάμψη.
  • Αποφύγετε τη συχνή χρήση του σεσουάρ, όπως και το καθημερινό σφικτό χτένισμα των μαλλιών.

6 Λόγοι που προκαλούν τριχόπτωση

  • Έλλειψη σιδήρου, φεριτίνης και φυλλικού οξέος.
  • Ορμονικές διαταραχές ( που είναι πολύ συνηθισμένες την περίοδο της λοχείας).
  • Αντικαταθλιπτικά χάπια.
  • Στερητικές δίαιτες, διατροφικές διαταραχές (ανορεξία ή παχυσαρκία).
  • Αυξημένο χρόνιο στρες.
  • Καθημερινό styling με προϊόντα που «κουράζουν» τα μαλλιά, όπως αφρός κερί, gel.

 

category: 
happy baby