Πρωινό,νόστιμο & υγειινό!

ΕκτύπωσηΕκτύπωση

κοριτσάκι παίρνει πρωινόΤο πρωινό είναι τα καύσιμα που χρειάζεται ο παιδικός άλλα και ο ενήλικος οργανισμός για να ξεκινήσει σωστά η μέρα και να διατηρηθούν τα επίπεδα ενέργειας ψηλά. Αν μέχρι τώρα το παραλείπατε καιρός να αλλάξετε συνήθειες!

 

Kάντε το πρωινό οικογενειακή υπόθεση! Ακόμα κι αν τα ωράρια είναι διαφορετικά προσπαθήστε έστω μια φορά την εβδομάδα η οικογένεια να παίρνει πρωινό όλη μαζί. Έτσι έχετε την ευκαιρία και να επικοινωνήσετε αλλά και να δώσετε ένα ζωντανό παράδειγμα στα παιδιά για τη σημασία του πρώτου γεύματος της ημέρας! Ξεκινήστε σωστά και κάντε την ημέρα σας απλά περίφημη μαζί με τα παιδιά σας και ζήστε μικρές οικογενιακές απολαύσεις.

 

Όταν βιάζεστε το πρωΐ

Θα ήταν τέλειο να μπορούσατε να ετοιμάζετε κάθε μέρα κρέπες ολικής άλεσης, φρέσκα φρούτα και γάλα με χαμηλά λιπαρά. Όταν όμως βιάζεστε να φύγετε για τη δουλειά ή το σχολικό έχει σηκώσει τη γειτονιά στο πόδι από το κορνάρισμα, τι μπορείτε να κάνετε; Προνοήστε!

Έχετε αποθηκευμένα χωριστά τα προϊόντα πρωινού και ετοιμάστε από το βράδυ ό,τι μπορείτε (εργαλεία, πιάτα, κόψτε τα φρούτα, ψήστε ψωμάκια ολικής άλεσης ή σπανακόπιτα κτλ). Ξυπνήστε τους όλους 10 λεπτά νωρίτερα και βάλτε τα παιδιά στη διαδικασία να συμμετέχουν στην προετοιμασία του πρωινού.

 

Όταν τα παιδιά, δεν πεινάνε το πρωΐ

Ακόμα κι αν τα παιδιά δεν πεινάνε το πρωί κάντε το πρωινό τους πακέτο. Βάλτε σε ένα χαρούμενο ταπεράκι κομμένα φρούτα και ξηρούς καρπούς, ή ένα σάντουιτς με μαύρο ψωμί και φυστικοβούτυρο για να το πάρουν μαζί τους και να το φάνε καθ’ οδόν. Αν το σχολείο ή ο παιδικός σταθμός προσφέρουν πρωινό βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας διαλέγει τα σωστά είδη και όχι φρουτοποτά, γαριδάκια και κρουασάν.

 

Ιδέες για σωστό πρωινό

Αν είστε από τους τυχερούς που έχουν χρόνο για την προετοιμασία ενός σωστού πρωινού σας παρουσιάζουμε μερικές υγιεινές ιδέες που αξίζει να δοκιμάσετε για ποικιλία και για να ιντριγκάρετε την όρεξη των παιδιών σας!

  • Δημητριακά ολικής άλεσης (κυκλοφορούν και με σοκολάτα που τόσο αρέσει στα παιδιά!) με κομμένα φρούτα και γιαούρτι
  • Κρέπες με αλεύρι ολικής άλεσης με φυστικοβούτυρο, φρούτα ή τυρί χαμηλό σε λιπαρά
  • Σπανακόπιτα ή σπανακοτυρόπιτα σπιτίσια φυσικά.
  • Δημητριακά με ζεστό γάλα πασπαλισμένο με κανέλα, γαρύφαλο ή βανίλια
  • Smoothie με γάλα, φρούτα και δημητριακά ολικής άλεσης ή 1-2 μπισκότα ολικής άλεσης
  • Ομελέτα με ένα αυγό και ένα ασπράδι με λαχανικά, μια φέτα πολύσπορο ψωμί και φρέσκο χυμό πορτοκάλι
  • Γιαούρτι με φρούτα και μια φέτα ψωμί ολικής άλεσης
  • Μια φέτα γαλοπούλα, τυρί σε φρυγανισμένο ψωμί με φυσικό χυμό
  • Τυρί κρέμα με λίγα λιπαρά σε μια φέτα ψωμί με κομμένα φρούτα (οι φράουλες είναι ιδανικές) αποτελούν μια σωτήρια λύση και για πρωινό και για σνακ κατά τη διάρκεια της ημέρας.

μαμά ταίζει μωρόΔώστε το καλό παράδειγμα!

Αν πείσετε τα παιδιά ότι το πρωϊνό είναι διασκέδαση τότε θα τα κάνετε να σηκώνονται πιο εύκολα από το κρεβάτι το πρωί και με περισσότερο κέφι! Πάνω απ’ όλα δώστε τους το καλό παράδειγμα εσείς οι ίδιες! Αν κάθε μέρα σας βλέπουν έστω να πίνετε ένα ποτήρι γάλα και μια μπανάνα ή ψωμοτύρι με χυμό πορτοκάλι στο πόδι τους δείχνετε ότι ακόμα κι αν ο χρόνος είναι πιεστικός το πρωινό δεν πρέπει να παραλείπεται για να έχουμε πνευματική και σωματική ενέργεια μέχρι το επόμενο γεύμα!

 

Τί γνωρίζετε για το πρωϊνό;

Το 60% των Αμερικανών και ειδικά τα παιδιά απολαμβάνουν για πρωϊνό ένα ποτήρι γάλα στα γρήγορα ή στην καλύτερη των περιπτώσεων ένα τοστ ή πίτσα που έμεινε από το βράδυ. Τα ποσοστά παιδικής παχυσαρκίας ολοένα και αυξάνονται με αποτέλεσμα ασθένειες όπως ο διαβήτης να είναι σε πραγμαιτκή έξαρση. Ήδη ομοσπονδιακοί φορείς έχουν δημιουργήσει ολόκληρες διαφημιστικές καμπάνιες στις οποίες τονίζεται η σημασία του σωστού πρωϊνού από την νηπιακή έως την εφηβική ηλικία. Όμως οι ενήλικες θα πρέπει πρώτοι να δώσουν το παράδειγμα της σωστής διατροφής.

 

Με τη συνεργασία της διατροφολόγου, Άννας Μπεζιάνη.

happy baby