Συμβουλές για γονείς

Περιττά κιλά; Βάλτε τέλος!

γυναίκα με ζυγαριάΗ εγκυμοσύνη σάς άφησε μερικά κιλά παραπάνω; Ήρθε η ώρα να μάθετε πώς μπορείτε να τα χάσετε εύκολα και απλά και να βγείτε ξανά κομψή με το μπικίνι σας στην παραλία!

 

Τα κιλά που κάθε γυναίκα παίρνει στην εγκυμοσύνη, άλλοτε λιγότερα και άλλοτε περισσότερα, μπορεί να τη «βαραίνουν» ακόμη και ένα χρόνο μετά τον τοκετό. Οι γυναίκες συχνά παραπονιούνται ότι δεν μπορούν να χάσουν εύκολα τα κιλά που πήραν στην κύηση. Αναζητήσαμε, λοιπόν, για εσάς επιστημονικές απαντήσεις και λύσεις!

 

ΓΙΑΤΙ ΣΥΣΣΩΡΕΥΟΝΤΑΙ ΤΑ ΚΙΛΑ;

Ο μαιευτήρας-γυναικολόγος Νίκος Ναούμ μας εξήγησε πού οφείλονται τα περιττά κιλά της εγκυμοσύνης, πώς μπορούν να φύγουν, τι πρέπει να αλλάξει μια γυναίκα στις διατροφικές της συνήθειες μετά την κύηση. Σύμφωνα με τον κ. Ναούμ, η μέση γυναίκα κερδίζει περισσότερα από 12 κιλά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης της. Η διαδικασία του τοκετού μπορεί να οδηγήσει στην απώλεια βάρους μέχρι 7 κιλών, το οποίο σημαίνει ότι οι νέες μαμάδες έχουν ακόμα περιττό βάρος όταν βγουν από το νοσοκομείο. Αυτό το βάρος είναι δυνατό να χαθεί στη μετά τον τοκετό, όμως δεν θα πρέπει να μπείτε σε πρόγραμμα απώλειας βάρους παρά μόνο περίπου 3 μήνες μετά από τη γέννηση του παιδιού σας. Το μυστικό είναι να συνδυάσετε μια χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά διατροφή με τη μέτρια άσκηση, προκειμένου να επιτευχθεί η απώλεια βάρους. Σύμφωνα με το γιατρό, η μητέρα που επιθυμεί να χάσει βάρος πρέπει να προσέξει:

 

Ενέργεια

Οι αυξημένες ενεργειακές απαιτήσεις της μητέρας δεν μειώνονται μετά τον τοκετό. Πιο συγκεκριμένα η μητέρα θα πρέπει να προσλαμβάνει επιπλέον 500 θερμίδες ημερησίως από τις ενεργειακές της απαιτήσεις πριν την εγκυμοσύνη. Είναι λανθασμένη η άποψη που επικρατεί ότι μετά την εγκυμοσύνη θα πρέπει να μειώσουμε την πρόσληψη θερμίδων, προκειμένου η μητέρα να χάσει τα κιλά που πήρε κατά τη διάρκειά της. Οι γυναίκες που πριν από την εγκυμοσύνη είχαν βάρος πολύ πιο πάνω από το φυσιολογικό δεν χρειάζεται να προσλαμβάνουν 500 θερμίδες έξτρα, αλλά λιγότερες. Η μειωμένη πρόσληψη θερμίδων, που προκύπτει μέσα από ένα αυστηρό πρόγραμμα απώλειας βάρους, μπορεί να επηρεάσει την ποσότητα του μητρικού γάλακτος. Οι θηλάζουσες μητέρες θα πρέπει να έχουν ως κύριο στόχο την ισορροπημένη διατροφή. Σταδιακά και με τη σωστή καθοδήγηση του ειδικού διαιτολόγου-διατροφολόγου μπορούν να μειώσουν την ενεργειακή τους πρόσληψη, προκειμένου να χάσουν βάρος χωρίς να επηρεάσουν την παραγωγή μητρικού γάλακτος. Γενικά συστήνεται να μη μειώνουν την ενεργειακή τους πρόσληψη κάτω από 1.800 θερμίδες την ημέρα.

 

Πρωτεΐνη

Οι ανάγκες σε πρωτεΐνη της θηλάζουσας μητέρας είναι ιδιαίτερα αυξημένες και θα πρέπει να φτάνουν τα 65 γραμμ. ημερησίως. Οι τροφές που είναι πλούσιες σε πρωτεΐνη είναι το κρέας, τα πουλερικά, τα ψάρια, τα αβγά και τα γαλακτοκομικά προϊόντα.

 

Λίπη

Το λίπος που περιέχεται στο μητρικό γάλα εξαρτάται από την ποσότητα και την ποιότητα του λίπους που προσλαμβάνει η μητέρα. Η αυστηρά περιορισμένη πρόσληψη ενέργειας από τη μητέρα οδηγεί στην κινητοποίηση λίπους από τις λιποαποθήκες, με αποτέλεσμα το παραγόμενο γάλα να έχει σύσταση σε λιπαρά οξέα σε αναλογία με αυτά που βρίσκονται στις αποθήκες λίπους στο σώμα της μητέρας. Το μητρικό γάλα περιέχει 10-20mg/dl χοληστερόλης, με αποτέλεσμα το έμβρυο καθημερινά να προσλαμβάνει 100 mg. Η περιεκτικότητα του γάλακτος σε χοληστερόλη δεν φαίνεται να επηρεάζεται από τη διατροφή της μητέρας. Έτσι, αν η μητέρα προσλαμβάνει επαρκή Ω-3 λιπαρά οξέα μέσα από την κατανάλωση ψαριών, το μωρό θα επωφεληθεί, όπως είναι φυσικό, από την επιπλέον πρόσληψη αυτών των σημαντικών λιπιδίων.

 

Χάνουμε βάρος με το θηλασμό;

Σύμφωνα με τον κ. Ναούμ, σε έρευνα που έγινε σε κλινική της Νέας Υόρκης, οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι η απώλεια του σωματικού λίπους συντελέστηκε με γρηγορότερο ρυθμό μεταξύ των γυναικών που δεν θήλαζαν συγκριτικά με εκείνες που θήλαζαν τα βρέφη τους. Ωστόσο, όλες οι συμμετέχουσες, ανεξαρτήτως θηλασμού, απώλεσαν λίπος στην περιοχή του κορμού (στο στήθος, το στομάχι και την κοιλιακή χώρα) κατά τη διάρκεια της μελέτης. Η περίσσεια λίπους που προσλαμβάνεται κατά τη διάρκεια της κύησης, συνήθως, αποθηκεύεται στους μηρούς και τον κορμό, τα σημεία που έχει αποδειχθεί ότι είναι κύριες πηγές ενέργειες που χρησιμοποιεί η γυναίκα την περίοδο του θηλασμού. Αυτό, ίσως, εξηγεί γιατί οι γυναίκες που θήλαζαν χρησιμοποιούσαν αυτές τις πηγές ενέργειας και τελικά συσσώρευαν λίπος στα άνω άκρα, ενώ οι μη θηλάζουσες κατόρθωναν να μειώνουν τη συνολική ποσόστωση του λίπους στο σώμα τους καθώς και σε συγκεκριμένα σημεία. Μια άλλη πιθανή εξήγηση που ο θηλασμός δεν συμβάλλει στην απώλεια λίπους ή βάρους είναι τα αυξημένα επίπεδα της ορμόνης προλακτίνης, η οποία όχι μόνο προκαλεί την παραγωγή του γάλακτος αλλά προάγει και την όρεξη. Σε κάθε περίπτωση όλες οι νέες μητέρες χρειάζεται να επιδιώκουν να θηλάζουν το μωρό τους, διότι έχει αποδειχθεί ότι τα παιδιά που θηλάζουν έχουν λίγες πιθανότητες να γίνουν παχύσαρκα και να εκδηλώσουν διάφορα νοσήματα.

 

category: 
happy baby