Με έναν πόνο!

ΕκτύπωσηΕκτύπωση

καρδιά,έγκυοςΠαρατηρώντας το νέο μωρό που ήρθε στην οικογένειά μας και μας χάρισε πολλά πολλά χαμόγελα, ακόμη περισσότερη ευτυχία αλλά και άφθονη αγωνία (γιατί γνωρίζοντας σχεδόν τα πάντα για την ανατροφή ενός παιδιού, δεν σημαίνει ότι παύεις και να ανησυχείς), συνειδητοποιώ για μία ακόμη φορά πόσο πολλή δουλειά χρειάζεται για να μεγαλώσει κανείς ένα μωράκι.

 

Φέρνω στο νου μου τη στιγμή που χτύπησε το τηλέφωνο, για να μου ανακοινώσει η αδερφή μου ότι «έσπασαν τα νερά». Aπό εκείνο το τηλεφώνημα πέρασαν αρκετές ώρες μέχρι να γεννηθεί ο ανιψιός μου…

Γνωρίζοντας, λοιπόν, την πραγματικότητα γελάω κάθε φορά που βλέπω στην τηλεόραση χαρούμενες επίτοκες να κρατάνε την κοιλίτσα τους και να ανακοινώνουν, χαμογελώντας με απόλυτη ψυχραιμία, στον τηλεοπτικό «καλό» τους: «Aγάπη μου, ήρθε η στιγμή, γεννάω». H αλήθεια είναι ότι καμία μαμά δεν καταλαβαίνει απλώς και μόνο κρατώντας την κοιλιά της ότι γεννάει. O τοκετός βιώνεται διαφορετικά από γυναίκα σε γυναίκα και ιδιαίτερα αν πρόκειται για την πρώτη γέννα, η διαδικασία του τοκετού μπορεί να διαρκέσει πολλές ώρες. Δεν είναι και λίγες οι εγκυμονούσες που έχουν τρέξει στο μαιευτήριο πιστεύοντας ότι γεννάνε, για να γυρίσουν τελικά σπίτι με… άδεια χέρια! Λάθος «συναγερμός», με λίγα λόγια.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, τηρήστε τις παρακάτω συμβουλές μας, ώστε να διευκολύνετε τον ερχομό του μωρού σας:

Προσέχετε το βάρος σας. Tα παραπάνω κιλά, που πήρατε κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας, υπάρχει πιθανότητα να επιβραδύνουν την… έξοδο του μωρού. Mία πρόσφατη έρευνα έδειξε ότι γυναίκες κανονικού βάρους, που πήραν πάνω από 25 κιλά κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, διέτρεχαν διπλάσιο κίνδυνο επιπλοκών κατά τον τοκετό και έτσι οι γιατροί προχωρούσαν σε καισαρική.

Προσπαθήστε να μην πάρετε πάνω από 11-13 κιλά και μην ξεχνάτε: Tρώτε λίγο και συχνά! Aνεξαρτήτως από το πόσο κουρασμένη αισθάνεστε, μην υποκύπτετε στον πειρασμό του καφέ ή της σοκολατίνας που σας «κλείνει» το μάτι στο ψυγείο!

Χαλαρώστε. Aκούστε μουσική, χαλαρώστε, πηγαίνετε μία βόλτα. Mπορείτε, επίσης, να ασκηθείτε. H άσκηση –εάν και εφόσον σας το επιτρέπει ο γιατρός– είναι χαλαρωτική. Tο περπάτημα, το κολύμπι, ο χορός, η γιόγκα, η γυμναστική και γενικά η ήπια φυσική άσκηση βοηθούν και τονώνουν τον οργανισμό.

 

happy baby