Διατροφή στην εγκυμοσύνη!

ΕκτύπωσηΕκτύπωση

γυναίκα κόβει λαχανικάΗ διατροφή στην εγκυμοσύνη παίζει σπουδαίο ρόλο για την έγκυο μέλλουσα μητέρα καθώς το καλό διαιτολόγιο είναι εξαιρετικής σημασίας για την ομαλή πορεία της κύησης και την σωστή ανάπτυξη και εξέλιξη του εμβρύου.

Κάθε εγκυμοσύνη, προκαλεί μεγάλες αλλαγές & αναστάτωση στο σώμα της εγκύου. Επομένως, όσο πιο προσεγμένη και σωστή είναι η διατροφή που ακολουθεί η εγκυμονούσα μητέρα, τόσο πιο καλά θα υποδεχθεί το σώμα της το έμβρυο και θα του διασφαλίσει απρόσκοπτη ανάπτυξη.

 

Ως έγκυος θα πρέπει ελέγξετε το βάρος σας.

Να μην επιτρέψετε ούτε υπερβολική αύξησή του, αλλά ούτε και να επιδιώκετε βέβαια να αδυνατίσετε, κατά την διάρκεια των 9 μηνών. Θα πρέπει επίσης να μην στερείτε από τον οργανισμό σας τις τροφές και τα συστατικά που σας χρειάζονται και είναι απαραίτητα,καθόλη τη διάρκεια της 9μηνης περιόδου. Εξάλλου, όλες οι πολύτιμες ουσίες που αποθηκεύετε στο σώμα σας μέσω της διατροφής σας, είναι αυτές που θα θρέψουν το νεογέννητο μωρό σας, τις πρώτες εβδομάδες της ζωής του.

 

Τι πρέπει να κάνετε:

Μειώστε τα λιπαρά: Το γάλα, το γιαούρτι, το τυρί  και γενικά όλα τα γαλακτοκομικά προϊόντα που καταναλώνετε, πρέπει να είναι άπαχα. Για να μη στερείται ο οργανισμός σας τις απαραίτητες πρωτεΐνες, το διαιτολόγιό σας πρέπει να περιλαμβάνει άπαχο κρέας, κοτόπουλο, αβγά και ψάρι. Τα λαχανικά, τόσο ωμά όσο και βρασμένα, σαν κύρια πηγή φυτικών ινών, βιταμινών και ιχνοστοιχείων δεν πρέπει ποτέ να λείπουν από το πιάτο σας. Η κατανάλωση κάποιων λαχανικών, στα ενδιάμεσα των γευμάτων, όπως καρότο, ντομάτα, αγγούρι ή μια σαλάτα μαρουλιού, δημιουργούν το συναίσθημα του κορεσμού, ξεγελούν την πείνα και εφοδιάζουν τον οργανισμό με πολύτιμα συστατικά, απαραίτητα τόσο για εσάς την ίδια όσο και για το μωρό σας.

Η κατανάλωση των φρούτων επίσης πρέπει να γίνεται στα ενδιάμεσα των γευμάτων και όχι μετά από αυτά, σαν επιδόρπιο. Είναι ένας ακόμα τρόπος να ξεγελάσετε την πείνα σας μεταξύ των κυρίως γευμάτων, και να αποφεύγονται οι επιβλαβείς και παχυντικές «λιχουδιές» που ίσως αναζητήσετε εάν πεινάσετε.

Ως εγκυμονούσα μητέρα, πρέπει επίσης να προτιμάτε το ψωμί και τα ζυμαρικά, να είναι ολικής αλέσεως.

Είναι καλύτερο να κοπούν τελείως τα γλυκά,οι σοκολάτες,τα παγωτά και τα διάφορα μπισκότα και να ικανοποιείτε την όποια  επιθυμία σας  για γλυκόζη με λίγο μέλι σκέτο ή πάνω σε φρυγανιές ολικής αλέσεως.

 

Πίνετε νερό!σωστή διατροφή εγκυμοσύνης

Η ενυδάτωση του οργανισμού σας είναι πολύ σημαντικό πράγμα και δεν πρέπει να το αμελείτε. Επιβάλεται να πίνετε πολύ νερό και να αποφεύγετε τα αναψυκτικά και τους τεχνητούς χυμούς που λόγω της μεγάλης τους περιεκτικότητας σε ζάχαρη συμβάλλουν στη συσσώρευση  του λίπους και στην αύξηση του βάρους σας, χωρίς να σας προσφέρουν στην ουσία κανένα χρήσιμο συστατικό. Ακόμα και οι φυσικοί χυμοί, όταν καταναλώνονται χωρίς μέτρο και φειδώ, παχαίνουν ανεξέλεγκτα και πολλές φορές χωρίς καν να το αντιληφθείτε. Ένα ποτήρι φυσικού χυμού με το πρωινό σας, είναι υπεραρκετός.

Τέλος, πρέπει να αποφεύγονται οι τροφές που περιέχουν συντηρητικά και τα έτοιμα γεύματα. Είναι χρήσιμο για κάθε άνθρωπο, όμως για εσάς που είστε έγκυος είναι ακόμη χρησιμότερο να διαβάζετε την σύστασή τους πριν τα αγοράσετε.

Επειδή αυτό που λαχταράτε είναι ένα υγειές μωράκι, είναι σίγουρο ότι θα κάνετε τα πάντα, ώστε να ακολουθήσετε τις οδηγίες και τις συμβουλές του γιατρού σας, ως προς την διατροφή σας. Ελέγχοντας τις τροφές, ελέγχετε στην ουσία το βάρος σας και δίνετε στον οργανισμό σας όλη την ενέργεια που έχει ανάγκη, ώστε να καταφέρει να ανταπεξέλθει στον διπλό του ρόλο, να θρέψει σωστά εσάς και το έμβρυο που κυοφορείτε.

 

Πηγή: Παιδιατρική Εταιρεία Κύπρου.

category: 
happy baby